skkj

skkj

Saturday 9 November 2013

KEM 1 MURID 1 SUKAN



 24 Oktober 2013, Khamis

Pada 23-24 Ogos yang lalu telah berlangsung Kem Sukan Sekolah 1 Murid 1 Sukan (1M1S) bagi peringkat sekolah saya. Kem Sukan Sekolah 1 Murid 1 Sukan ini bertujuan untuk mendedahkan murid kepada aktiviti sukan dan permainan dan juga merupakan salah satu dasar Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) yang rancak diperkenalkan dalam tahun kebelakangan ini. Justeru penganjuran kem ini di sekolah saya, memang sangat-sangat dialu-alukan sesuai dengan kehendak dan tujuan program.

Hari Pertama
 
Pada hari pertama ini, perjalanan kem bermula pada 8.00 pagi dimulakan dengan pendaftaran, majlis perasmian, taklimat program dan senam robik
. Seterusnya diteruskan dengan Program Pendidikan Dan NIilai-Nilai Olimpik (OVEP – Olympic Values Education Programme, Kecederaan Dalam Sukan & Cara Atasi, dan Pemakanan Seimbang. Peserta adalah terdiri daripada pelajar tahun 4 dan 5.

SESI PENDAFTARAN

UCAPAN OLEH PK KOKURIKULUM EN ZULKIFLI

UCAPAN DAN PERASMIAN OLEH PN NORIZAN

 SENAMROBIK OLEH EN YAKON B HJ TONI


PROGRAM OVEP OLEH EN ABU BAKAR

PROGRAM PEMAKANAN SEIMBANG OLEH PN ROPIZA

CERAMAH BERKAITAN KECEDERAAN DALAM SUKAN OLEH PN ROHANA

 Hari Kedua
  Pengisian hari kedua lebih menarik sebab pada hari ini aktiviti sukan dijalankan. Pada sebelah pagi sesi memanaskan badan. Kemudian pelajar didedahkan bagaimana untuk bina Jadual Perlawanan, teknik asas permainan bola sepak dan bola jaring. Akhir sekali  pada sebelah petang diadakan perlawanan liga antara kelas.


MEMANASKAN BADAN DI KETUAI OLEH EN ZAHIRUDDIN

PROGRAM BINA JADUAL PERLAWANAN OLEH TN HJ AZIZ

SESI PENERANGAN PERMAINAN BOLA SEPAK OLEH EN ZAHIRUDDIN

SESI PENERANGAN PERMAINAN BOLA JARING OLEH PN FATHONAH

PERLAWANAN BOLA SEPAK

PERLAWANAN BOLA JARING

SEKIAN TERIMA KASIH....
   

No comments:

Post a Comment